Į ką atkreipti dėmesį renkantis SEO specialistą?
Lietuvoje SEO specialistų kiekvienais metais atsiranda vis daugiau. Todėl, kai ateina laikas pasirinkti vieną iš specialistų SEO (search engine optimisation)paslaugų teikimui, išsirinkti nėra lengva. SEO specialistai neretai pasižymi itin gera komunikacija ir pardavimo įgūdžiais, todėl įtikinti klientą, jog padarys tai, ką žada jie tikrai moka. Tačiau tik dalis jų gali ne tik pažadėti, bet ir įgyvendinti. Kaip atrasti tą nedidelę dalį SEO specialistų, kurie iš tiesų turi pakankamai patirties, jog įgyvendintų bendrai sutartus tikslus?
Patirtis
Kad ir kaip būtų gaila, nauji specialistai negali konkuruoti su ilgiau šioje srityje esančiais specialistais. Tačiau tai nereiškia, jog jauni specialistai negali būti patyrę specialistai. Kadangi ši sritis nereikalauja universitetinio išsilavinimo, dauguma SEO specialistų karjerą pradeda gana jauname amžiuje. Todėl nenustebkite, jeigu jaunas specialistas priblokš jus neįtikėtinomis žiniomis. Tad, pagal amžių specialisto tikrai nereikia rinktis. Rinkitės pagal patirtį, konkrečiai, su kokiais projektais jis dirbo ir kokių rezultatų pasiekė. Kai kurie SEO srityje dirba dešimt metų ir neišmoksta tiek, kiek reikia, jog taptų patyrę specialistai, kitiems užtenka vos kelių metų, kad sėkmingai atliktų klientų pavestas užduotis.
Kaina
Deja, bet patyręs specialistas nesutiks atlikti paslaugų už pigią kainą, todėl, jeigu norite, kad SEO paslaugos būtų sėkmingos, nesirinkite tų, kurie žada didelius rezultatus už pigią kainą. Tai galioja ne tik laisvai samdomiems specialistams, bet ir įmonėms. Visgi didelė kaina taip pat negarantuoja sėkmės. Laisvai samdomi specialistai gali pasiūlyti pigesnę kainą, kadangi jiems dažniausiai nereikia mokėti PVM, nereikia išlaikyti biuro, darbuotojų. Tuo tarpu įmonei reikia mokėti daug papildomų mokesčių, dėl ko automatiškai kyla kaina. Kai kurios įmonės uždeda didelius antkainius dėl to, nes yra gana žinomos ir net ir su didesnėmis kainomis vis tiek sulaukia daug klientų. Taigi, renkantis reikia atkreipti dėmesį į kainą, tačiau atsižvelgti ir į kitus faktus, kurie gali turėtų įtakos kainai.
Komunikacija
Jau minėjome, jog daugelis SEO specialistų yra ypač gerai įvaldę komunikacinius gebėjimus. Tačiau atkreipkite dėmesį į tai, ką jie sako ir ką žada. Jeigu jau pirmojo pokalbio pradžioje specialistas žada pirmąsias pozicijas, net neperžiūrėjęs konkurencijos, bėkite nuo jo kuo tolyn. Žinoma, pasitikėjimo neverti ir tie, kurie iš karto atmeta galimybę pakilti į aukštas pozicijas. Turbūt paprasčiausia susitikti su keliais specialistais ir tuomet palyginti, ką dauguma jų kalba, tai padės nuspręsti, kuris specialistas žada, žinodamas, kad neįgyvendins pažadų, o kuris nuoširdžiai tiki, kad gali padėti jums pasiekti norimų tikslų.
Terminas
Bendraudami su specialistu nepamirškite pasidomėti, koks terminas, per kurį pamatysite rezultatus. Jeigu specialisto atsakymas bus, jog rezultatus pradėsite matyti po metų ar kelių, iš karto išbraukite jį iš sąrašo.
Darbovietė
Siūlome pasidomėti darboviete, kurioje dirba arba dirbo specialistas.
Leave a Reply